جدیدترین محصولات
  1. جواهربازار
  2. پرسش و پاسخ
  3. گفت و گوی دوستانه
  4. پرنده و حیوانات خانگی دوستان جواهربازار

پرنده و حیوانات خانگی دوستان جواهربازار - صفحه 8

جستجو دربین پرسش و پاسخ‌ها
کد موضوع10775
تصویر کاربری
#107ارسال '18:48 1394/12/5

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
ممنون لیلا جون حتما آداپت میکنم نمیخرم
آخه من بی جنبه هستم اگه برم دنبال این کار شورشو در میارم دیگه از هر سگی میخوام یه نمونه داشته باشمبعدشم خودمو وقف اونا میکنم بقیه کارهام میمونه وقت هم که همیشه کم دارم
تصویر کاربری
#108ارسال '19:33 1394/12/5

حسن شهرابی فراهانی|تهران / تهران

پست‌ها 203
سلام
دیدم که این تاپیک فعاله گفتم یه پست هم من بزارم. خیلی سالهای قبل به توصیه چند نفر از دوستان که میخواستن سگ بگیرن و. رفتیم یه تحقیق جامع کردیم. از نظر علمی و پزشکی و هم از نظر شرعی اکیدا به بن بست رسیدیم و برای همین کلا منصرف شدیم. شریعت آسمانی اسلام واقعا از همه نظر و برای همه دورانها کامل هستش و نگهداری سگ به هر عنوان در این دین مبین حرام اعلام شده و در نجس العین بودن آن بین فقها و مراجع تردیدی نیست. اسناد پزشکی درباره بیماری های مختلف سگ حتی در صورت واکسیناسیون در اینترنت موجوده که با سرچ فارسی و یا تسلط بیشتر انگلیسی به آن میرسید.لینکی هم در انتهای مطلب گذاشتم خواندنش خالی از لطف نیست.
امیدوارم همه سلامت و موفق باشید.

http://www.porseman.org/q/show.aspx?id=102378
تصویر کاربری
#109ارسال '12:50 1395/2/18

محمدمهدی صادقی|سمنان / شاهرود

پست‌ها 47
سلام به همه حضّار!
این خیلی خوبه که آدم قلب رئوفی داشته باشه و حتی به سگ نجس بیابون هم محبت کنه. اتفاقا در دین مبین اسلام هم به حفظ حقوق جانوران خیلی توصیه شده و حیوانات خاصی برای نگهداری در منزل سفارش شده مثل کبوتر قرمز (نمیدونم حالا چیه و از کجا میشه تهیه کرد) و خروس.
تصویر کاربری
#110ارسال '12:57 1395/2/18

محمدمهدی صادقی|سمنان / شاهرود

پست‌ها 47
از سگ و اسب و سایر حیوانات تمجید شده و برای هرکدومشون نقطه قوتی ذکر شده و توصیه شده اون صفت رو از اون حیوون بیاموزیم. مثلا رابطه جنسی در پنهانی و اختفا رو از کلاغ، نجابت و وفاداری رو از سگ، آب نوشیدن مکش گونه رو از الاغ و موارد دیگه. از بعضی حیوانات و صفاتشون هم پرهیز داده شده مثل خوک و بی غیرتی(بی تفاوتی نسبت به ارتباط جنسی جفتشون خوکهای دیگه)، گاو و پرخوری، و غیره.
تصویر کاربری
#111ارسال '13:2 1395/2/18

محمدمهدی صادقی|سمنان / شاهرود

پست‌ها 47
امّا نکته اینجاست که در شرایط کنونی، انسانها و کودکان معصوم زیادی هستند که به مراتب ناز تر و ملوس تر از همه این حیوانات اند. اون همه هزینه های ریالی، زمانی و عاطفی که صرف حیوونا میشه اگه به سمت این کودکان معصوم یتیم خانه ها و پرورشگاه ها و شیرخوارگاه ها سوق پیدا کنه، هم به نفع جامعه ست و هم نزد قادر متعال اجر و قرب بی نظیری داره.
تصویر کاربری
#112ارسال '13:16 1395/2/18

محمدمهدی صادقی|سمنان / شاهرود

پست‌ها 47
البته همون طور که اوّل هم اشاره کردم، نگهداری حیوانات بطور کلّی منع شرعی نداره اگه بتونیم قیود جانبیش مثل نجاست و بهداشت و عدم سر و صدا و مزاحمت برای همسایه و غیره رو رعایت کنیم.
اما تصدیق می فرمایید که افراط و تفریط هر دو مذمومه. این که به کلّی اعتنایی به حیات وحش پیرامون نداشته باشیم و حقوقشونو رعایت نکنیم خیلی بده ولی اینکه افراطی به اونها بپردازیم و جایگزین رسالت خطیر فرزندآوری بشه یا اینکه موجب کم گذاشتن در نیازهای عاطفی همسر و فرزندان و مشکلات خانوادگی و تربیتی بشه؛ به مراتب بدتره.
تصویر کاربری
#113ارسال '13:19 1395/2/18

محمدمهدی صادقی|سمنان / شاهرود

پست‌ها 47
البته بزرگواران مهربانی که اینجا حضور پیدا کردند و بنده هم کلّی از هنرها و عواطفشون سر کیف اومدم، قطعا این عرایض بنده رو ملتزم هستند و انشاءالله در ادامه پست هاشون اشاره خواهند کرد. اینا رو گفتم که برای جوون ترهایی که احیانا اینجا میان سوء تفاهم پیش نیاد و رؤیایی زندگی نکنند.
تصویر کاربری
#114ارسال '4:3 1395/7/13

خانم محمدی|تهران / شهریار

پست‌ها 493
از عکسها و مهربانی های دوستان کلی لذت بردم ولی با نوشته های برادر گرامی جناب آقای صادقی کاملا موافقم
گرچه اعتراف میکنم در راه محبت و نگهداری از موجودی چون انسان، هرچند یتیم و بی سرپرست، مشکلات فراوانی هست که محبت و نگهداری دیگر آفریده ها همچون حیوانات، این مشکلات رو کمتر داره
تصویر کاربری
#115ارسال '14:43 1396/4/4

محمد مجاوری|تهران / تهران

پست‌ها 4
دیدگاه جالبی است و قابل احتراماما من کاملا با آن مخالفم
1-طبق قانون مدنی حیوانات جزء اموال حساب میشوند و طبق قوانین تجاری هرچیزی بغیر از انسان زنده کالا طلقی میگردد و طبق اعتقادات مذهبی انسان اشرف مخلوقات و. پس یک چنین بحثی که بجای حیوان انسان و فرزند صحیح نیست انسان جای خود و حیوان نیز جای خود را دارد
2-روزی هر موجودی دست خداست(البته این اعتقاد شخصی خودمه و نمیتونم برای اثباتش دلیل بیاورم) اگر روزی یک حیوان دست من باشه خدا رو شاکرم
الان هم چند تا حیوان دارم و باهاشون خوشم
امیدوارم این تاپیک همانطور که از اول قرار بود به سمت اموزش نگهداری و تبادل تجربیات سوق پیدا کنه
ممنون

تصویر کاربری
#116ارسال '11:2 1399/11/9

امین

پست‌ها 1
سگ ها و گربه ها بهترین حیوانات خانگی هستند.

ارسال پاسخ

کد امنیتی»»