جدیدترین محصولات
  1. جواهربازار
  2. پرسش و پاسخ
  3. متفرقه
  4. نکات جالب در مورد ورزش زیبایی پوست و مو و بیماری و سلامتی

نکات جالب در مورد ورزش زیبایی پوست و مو و بیماری و سلامتی - صفحه 7

جستجو دربین پرسش و پاسخ‌ها
کد موضوع16146
تصویر کاربری
#92ارسال '20:4 1393/11/6

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
با این مواد مغذی از زیبایی موها محافظت کنید


-عدس: حبوبات و بنشن منابع مغزی بسیار مفیدی برای موها هستند. عدس، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی حاوی ترکیبات مفیدی برای مراقبت از موها هستند. پروتئین‌های فراوان در این گروه مواد غذایی به همراه عناصر حیاتی مثل آهن، روی و بیوتین زیاد به تقویت موها کمک می کند.
- چغندر: این سبزی حاوی یک ماده زیست فعال موسوم به «بتائین» است که به تجزیه چربی کمک می‌کند. آب چغندر نیز برای هضم غذا بسیار مفید است.

- مرکبات: این میوه‌ها نیز به دلیل این که سرشار از ویتامین c هستند به جذب بهتر آهن کمک می‌کنند و در نهایت موها را تقویت می کنند

تصویر کاربری
#93ارسال '20:8 1393/11/6

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

در منزل پوست خود را اّب رسانی کنید



مه شو: آب رسانی پوست یکی از بهترین اقدامات مراقبتی از پوست است که موجب حفظ جوانی و سلامت پوست خواهد شد.

امروزه در بسیاری از مراکز زیبایی، آب رسانی را به کمک مواد و دستگاههای متعددی انجام می دهند.در این مقاله، دو روش بسیار مفید را که در منزل می توانید به راحتی آن را انجام دهید، به شما معرفی خواهیم کرد:



عسل و روغن بادام

عسل یکی از معجزات طبیعت است که تاثیرات چشمگیری بر سلامت و زیبایی پوست و مو خواهد گذاشت.

برای تهیه یک ماسک عالی آب رسان برای پوست ، کافی است 3 قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام در ظرفی مخلوط کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.

حالا این مخلوط را که کمی گرم شده از روی حرارت برداریدو اسانس مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید.

این ماسک را روی پوست قرار دهید.20 تا 30 دقیقه صبر کنید و بعد پوست را با بشویید.این ماسک کمک می کند تا پوست رطوبت لازم را از عسل دریافت کرده و شادابی خود را بازیابد.
}
تصویر کاربری
#94ارسال '20:9 1393/11/6

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
در منزل پوست خود را اّب رسانی کنید 2



گلاب

گلاب یکی از بهترین گزینه ها برای حفظ شادابی و زیبایی پوست به شمار می آید.

گلاب یک تونر عالی و بی نقص است که با آب رسانی پوست و پاک کردن پوست از آلودگی های روزانه، از آن به خوبی محافظت می کند.

پیشنهاد می کنیم مقداری گلاب را در یک اسپری بریزید و در طول روز آن را به تمام صورت اسپری کنید.به این ترتیب، شادابی پوست را به وضوح حس خواهید کرد.در ضمن بعد از پاک کردن پوست از آرایش، می توانید مقداری گلاب را بر روی پنبه ریخته و به جای تونرهای شیمیایی با اطمینان از آن استفاده کنید.

برای آب رسانی پوست می توانید یک فنجان گلاب را با 1 قاشق گلیسیرین مخلوط کرده و آن ترجیحا در شیشه ای رنگی بریزید و خوب آن را تگان دهید.

حالا این مخلوط را بر روی دستمال نخی تمیزی اسپری کرده و آن را روی صورت قرار دهید.نیم ساعت صبر کنید تا این مخلوط به خوبی جذب پوست شود.برای نتیجه بهتر گاهی دستمال را برداشته و دوباره بر روی آن اسپری کنید.

با این کار پوست را به خوبی آب رسانی کرده و آن را سرزنده و شاداب خواهید کرد.

زیبا باشید

تصویر کاربری
#95ارسال '8:2 1393/11/7

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

پوست دست و پای خود را زیبا و باطراوت نمایید

مه شو: در این مقاله به بیان مواردی جهت زیبا سازی و باطراوت کردن پوست دست و پا خواهیم پرداخت زیرا ما باید علاوه بر زیبایی پوست صورت، به زیبایی و سلامت سایر قسمت های بدن نیز توجه نماییم تا علاوه بر افزودن بر زیبایی خود، موجب سلامت بخش های مختلف بدن نیز گردیم.

برای نرم کردن پوست پا روش بسیار ساده و مؤثری وجود دارد. بدین منظور شب ها قبل از رفتن به تختخواب، ابتدا پاهای خود را بخوبی شسته و خشک نمایید. سپس با کمی روغن زیتون پوست پای خود را کاملا چرب کرده و ماساژ دهید. بهتر است پس از انجام این عمل، با جوراب نخی نازکی پاهای خود را بپوشانید.

جهت نرم و مرطوب سازی پوست دستان خود هرگز از آب داغ برای شستشو استفاده نکنید.

همیشه هنگام انجام کارهای سخت و شستشوی ظروف و هنگام تماس با مواد شوینده قوی دستان خود را با دستکش بپوشانید.

همیشه پوست دست خود را با مرطوب کننده های مناسب مرطوب نگه دارید.

علاوه بر رعایت موارد بالا می توانید پوست دست خود را با مقدار مساوی از گلاب و گلیسیرین نرم سازید.

روش دیگر نرم و سفید کردن پوست دست استفاده از ترکیب آب لیمو و عسل می باشد. بدین شکل که ابتدا مقداری عسل و آب لیمو را با هم ترکیب کرده و حدودا 20 دقیقه بر پوست دست خود بگذارید. سپس دستان خود را با آب بشویید.
تصویر کاربری
#96ارسال '8:2 1393/11/7

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

چنانچه پوست دست شما زبر و خشن شده است، از ترکیب عسل و آب پرتقال استفاده نمایید.

روش دیگر نرم و مرطوب کردن دستانی که پوست آنها زبر و خشن شده است استفاده از ماسک تخم مرغ است. برای تهیه این ماسک مفید، ابتدا 2 عدد زرده تخم مرغ را با 2 قاشق چایخوری روغن بادام شیرین مخلوط نمایید.

پوست دست و پای خود را زیبا و باطراوت نمایید 2

سپس حدود 25 گرم گلاب را به همراه 25 قطره تنتور ساده بنژوان به آن ترکیب بیافزایید. سپس پوست دستان خود را با این ترکیب کاملا بپوشانید و دستکش نخی به دست کنید. اجازه دهید دو تا سه ساعت این ترکیب بر روی پوست دستان شما باقی بماند. برای گرفتن نتیجه بهتر، از این ماسک مفید ماهی 2 بار استفاده نمایید

تصویر کاربری
#97ارسال '8:3 1393/11/7

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
آیا رژیم های لاغری بر زیبایی پوست و مو تأثیر می گذارند؟ 1


تغذیه مناسب, رژیم غذایی, ریزش مو, مو, پوست, چروک پوست


مه شو: براساس تحقیقات انجام شده، تغذیه مناسب بر زیبایی پوست و مو نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد. متخصصان تغذیه بر این باورند که کمبود تغذیه ای موجب شکننده شدن ناخن ها، خشک و کدر شدن مو و خشکی و چروک پوست می گردد.

فقر غذایی و عدم رعایت تعادل و تنوع در رژیم غذایی افراد باعث ریزش مو می شود. در واقع، اغلب افرادی که به پرخوری و یا بی اشتهایی عصبی دچار هستند ریزش مو پیدا خواهند کرد.

کمبود روی یکی از مهمترین عوامل مؤثر در آسیب مو است. اغلب افرادی که به دلیل چاقی و انواع بیماری ها مانند چربی خون، فشار خون و غیره دچار کمبود روی می باشند از رژیم های کم کالری پیروی می کنند.

خانم های جوانی که موهای آنها کدر و خشک شده و ریزش پیدا می کند، به احتمال قوی کمبود روی دارند. روی در بسیاری از مواد مغذی مانند گوشت قرمز، تخم مرغ و محصولات دریایی یافت می شود.

افرادی که از رژیم های کم چربی و یا فاقد چربی استفاده می کنند به شدت در معرض ریزش مو قرار می گیرند زیرا مو نیاز جدی به اسیدهای چرب ضروری دارد. کمبود این چربی ها در رژیم غذایی باعث خشکی پوست و مو می شود. چنانچه اسیدهای چرب ضروری را از طریق مواد غذایی به طور منظم دریافت نمایید، فولیکول های مو سلامت خود را بازمی یابند.
تصویر کاربری
#98ارسال '8:4 1393/11/7

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
آیا رژیم های لاغری بر زیبایی پوست و مو تأثیر می گذارند؟ 2
اسیدهای چرب امگا 3 در میان اسیدهای چرب ضروری دیگر به منظور سلامت پوست و مو از همه مهمتر می باشد. در واقع، مصرف 2 تا 3 بار مواد غذایی حاوی اسید چرب امگا 3 در هفته توصیه شده است.

گردو و ماهی آزاد منبع سرشار امگا 3 هستند. علاوه بر چربی های ضروری، پروتین ها و ویتامین ها نیز نقش بسیار مهمی را در سلامت پوست و مو ایفا می کنند.

افرادی که از منابع غذایی کم پروتئین استفاده می کنند و یا به کمبود ویتامین های گروه B دچار هستند بیشتر دچار ریزش مو می شوند. در میان ویتامین های گروه B از همه مهمتر بیوتن است که برای سلامت مو وجود آن ضروری است.

بهتر است برای داشتن منبع پروتئین و ویتامین B بالا از سویا، جگر و تخم مرغ استفاده نمایید و هرگز این مواد مغذی را از رژیم غذایی خود حذف ننمایید.

در آخر این نکته را فراموش نکنید که بسیار مراقب تغذیه خود باشید زیرا پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و عدم حذف مواد مغذی، سلامت کل بدن و حتی سلامت پوست و مو را نیز به همراه خواهد داشت
تصویر کاربری
#99ارسال '8:7 1393/11/7

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

ترک گوشه لب نشانه چیست؟

بسته‌نشدن کامل و مناسب دهان می‌تواند دلیل اصلی بروز ترک در یک طرف گوشه‌لب باشد. اختلال در جذب ویتامین‌های گروه ب یا مصرف کم منابع آن نیز باعث ترک گوشه‌لب می‌شود.

ترک گوشه لب


وقتی مطمئن می‌شویم که فرد از نظر تغذیه‌ای مشکلی ندارد، مساله بد بسته‌شدن دهان مطرح می‌شود.

اگر شخصی از دندان مصنوعی استفاده کند، یا دندان‌هایش کاملا چفت نشوند، دو طرف گوشه‌ لبش آب دهان جمع می‌شود و زمینه را برای رشد قارچ‌ها، مخصوصا قارچ کاندیدا فراهم می‌کند و ترک گوشه‌لب بیشتر خواهد شد.

آیا استفاده از پماد زینک اکسید مفید است؟

پماد زینک اکسید یا اکسید دوزنگ علاوه بر نقش محافظتی، در ترمیم زخم‌ها نیز موثر است و آثار ضدقارچ دارد. بنابراین باعث اختلال در ادامه رشد قارچ‌ها و بهبود نسبی ترک گوشه لب می‌شود، ولی درمان اصولی‌ نیست.
1.در مورد دندان ها چه باید کرد؟

با یک دندان‌پزشک مشورت کنید تا اگر دندان‌ها مشکل‌ساز هستند و مانع خوب بسته‌شدن دهان می‌شوند، آن را اصلاح کنند.

اگر دندان مصنوعی دارید، شاید لازم باشد آنها راعوض کنید.

آیا مشکل به دلیل بالا‌بودن سن یا بیماری دیابت است؟

در بیماران مبتلا به دیابت، پوست معمولا خشک‌تر از حالت عادی است. البته گوشه‌های لب، معمولا خشک نیستند و با آب‌دهان مرتبا تماس دارند. با این حال، خشکی همیشه عامل ایجاد ترک و شقاق است.

وقتی دهان خشک است، ممکن است ترک گوشه ‌لب‌ها هم به دلیل همین خشکی باشد که در این شرایط نیز پماد “اکسید دوزنگ” به دلیل چربی‌ای که دارد می‌تواند مشکل را حل کند.

غیر از ترک گوشه لب، خانم‌ها اغلب دچار خشکی خود لب هم می‌شوند و برای درمان از رژلب استفاده می‌کنند. این کار درست است؟


تصویر کاربری
#100ارسال '8:8 1393/11/7

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
ترک گوشه لب نشانه چیست؟ 2




خشکی لب، بیشتر روی لب پایینی دیده می‌شود، چون در معرض نور خورشید است. رژ لب‌ها، حاوی ماده‌ای به نام اوازین هستند که خود خشک‌کننده است.

البته رژلب‌ها به دلیل چربی‌ که دارند، تا حدی لب را چرب می‌کنند، اما استفاده از آنها در طول روز به دلیل تاثیری که نور خورشید بر لب می‌گذارد و به دلیل وجود احتمالی اوازین، باعث خشکی بیشتر می‌شود.

بهترین راه‌حل برای درمان یا پیشگیری چیست؟

بهتر است لب‌های خشک را در برابر نور آفتاب محافظت کرد.

هر روز حمام نروید و اگر عادت به حمام روزانه دارید، از شوینده‌ای مثل شامپو یا صابون استفاده نکنید.

صابون با pH5 و شامپوهای بدن حاوی کرم باشند.

حمام داغ و طولانی نداشته باشید و حتما بعد از استحمام از لوسیون‌های بدن استفاده کنید. گاهی حتی یک بار مصرف لوسیون‌ها کافی نیست و لازم است چند ساعت بعد از حمام دوباره استفاده شوند.

این موضوع در افراد مسن به‌خصوص در فصل‌هایی که هوا خشک‌تر است، مثل پاییز و زمستان ضروری است.

تصویر کاربری
#101ارسال '9:7 1393/11/7

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
طرز تهیه چند برق لب طبیعی

05 دی 1393

آلوئه ورا, برق لب, روغن بادام, روغن نارگیل, رژلب, عسل, لب, وازلین


mahsho all

مه شو: بسیاری از لوازم آرایش را می توان در منزل به راحتی و با مواد طبیعی تهیه کرد. امروزه یکی از جذاب ترین و زیباترین آرایش ها، براق نمودن لب هاست. در این مقاله چند روش ساده و خانگی را برای تهیه چند برق لب طبیعی پیشنهاد می کنیم که توسط این برق لب ها نه تنها لب های جذاب و زیبا خواهید داشت بلکه می توانید موجب سلامتی و تقویت آنها نیز گردید.

1- نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و 1/5 قاشق چایخوری روغن ویتامین E را با 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و سپس آن را بر روی لب های خود استفاده نمایید.

2- کمی وازلین و روغن ژلاتین مخصوص را با هم مخلوط نمایید. سپس شما می توانید آن را با سایه ای از رنگ رژلب مورد نظرتان مخلوط کرده و در هربار استفاده از آن مقدار خیلی کمی از آن برق لب را بر روی لب هایتان بزنید. به یاد داشته باشید که این براق کننده لب را در ظرف دربسته نگهداری نمایید.

3- 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را در ظرفی بریزید. سپس 10 عدد زغال اخته به آن بیافزایید و ظرف را در مایکروویو گرم کنید. سپس آن را از مایکروویو درآورده و بگذارید تا کاملا خنک شود. پس از آن که کاملا سرد شد، از صافی بگذرانید و در ظرف مناسب نگهداری نمایید
تصویر کاربری
#102ارسال '9:7 1393/11/7

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
طرز تهیه چند برق لب طبیعی 2



4- 1/5 قاشق چایخوری کره کاکائو را با نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و 1/5 قاشق چایخوری روغن ویتامین E را با هم ترکیب نمایید. سپس تمام مواد مذکور را در مایکروویو برای 2 دقیقه گرم کنید. اگر علاقمند به داشتن لب هایی به رنگ قهوه ای خوش رنگ هستید، می توانید تکه ای شکلات را برداشته و در آن رنده کنید.

5- 1 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چایخوری وانیل و 1/5 قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط نمایید و آنها را برای 1 دقیقه در مایکروویو گرم کنید. پس از اینکه کاملا سرد شد می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

6- 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و 1/5 قاشق چایخوری روغن ویتامین E با هم ترکیب کرده و بر روی لب استفاده نمایید.

7- مقداری موم عسل له شده را با 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل و 1 قاشق چایخوری روغن بادام را با هم مخلوط کرده و به مدت 2 دقیقه آنها را در مایکروویو گرم کنید. پس از خنک شدن برای براقیت لب های خود می توانید از آن استفاده نمایید.
تصویر کاربری
#103ارسال '9:10 1393/11/7

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
فواید طناب زدن

تقویت عضلات, تناسب اندام, طناب زدن

مه شو:

1-یک ساعت طناب زدن ،تقریبا حدود 1000 کالری می سوزاند

2-طبق بررسی های انجام شده ،مزایای سلامتی 10 دقیقه طناب زدن برای بدن ، حدودا برابر 45 دقیقه دویدن است.

طناب5

3-این ورزش با فعالیت کل بدن ،باعث تقویت عضلات شکمی برای استواری هر چه بیشتر بدن ،عضلات پا ها برای پریدن ،و شانه ها برای طناب زدن خواهد شد.

4-طناب زدن اصولی و صحیح، ضربات و حرکات ناگهانی کمی را به مفاصل بدن وارد می کند.

5-این تمرین ورزشی ،فقط نیاز به یک طناب دارد ،بنابراین بسیار کم هزینه است.

6-فعالیت طناب زنی ،موجب بهبود ضربان قلب و فشار خون می شود.

طناب4

7-انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد.

8-در ایجاد تعادل ،ارتباط و هماهنگی اعضا بدن بسیار موثر است.

9-جلسات منظم تمرینی ،باعث هماهنگی و تقویت عضلات بالایی و پائینی بدن می شود.

10-طناب زنی یک فعالیت ورزشی تحمل وزن در حالت ایستاده است ،بنابراین باعث بهبود تراکم استخوانی و مانع از پوکی استخوان یا به تاخیر انداختن آن می شود
تصویر کاربری
#104ارسال '19:33 1393/11/8

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706


5 خوراکی کم کالری برای وقت خواب


اگر قصد کاهش وزن داشته باشید، به احتمال خیلی زیاد تا به حال میان تمام این دستورالعمل های گاها متضاد برای کاهش وزن، سرگیجه گرفته اید. گروهی از این دستورات می گویند برای کاهش وزن، وعده های غذایی متوالی و با حجم کم بخورید و دسته ای دیگر پیشنهاد می دهند زمان بین وعده های غذایی را افزایش دهید. تعدادی از آنها شما را تشویق می کنند هر کالری که می خورید را شمرده و وارد جدول کالری سنج کنید و باز در مخالفت با اینها، پیشنهاد بعدی این است که خودتان را مشغول شمردن نکنید و تمرکز ذهنتان را به هر چیزی به جز غذا معطوف دارید.

حالا، نزدیک به ساعت خوابتان است و شما در کمتر از دو ساعت باید بخوابید اما گرسنه تان است. مغزتان یکی یکی دستورات بالا را مرور می کند و همه ی این شیوه ها در یک چیز هم نظرند: از سه ساعت قبل از خواب، هیچ چیز نخور! از طرفی شما واقعا نیاز به خوردن چیزی دارید که معده تان را سنگین نکند. حالا باید چکار کرد؟ هنوز خوراکی هایی هستند که خوردنشان، قبل از خواب نه تنها شما چاق نمی کنند، بلکه خواب بهتری برای شما به ارمغان می آورند. اما این دسته خوراکی ها چه هستند؟

1. پودینگ شکلاتی بدون چربی
یک ظرف کوچک پودینگ بدون چربی، به شما کمک می کند آرام تر بخوابید. پودینگ هم سریع هضم می شود و هم تنها نود کالری انرژی دارد.

2. جو دو سر و یا کورن فلکس
کورن فلکس به دلیل میزان شکری که دارد، می تواند ایجاد معده درد در وقت خواب کند. بهترین راه این است که کمی کورن فلکس بدون شکر در خانه برای گرسنگی های قبل از خواب داشته باشید. یا اگر طرفدار تغذیه سالم ترید، نیم پیمانه جو دوسر، خوراکی بسیار سریع و سبکی برای لحظات قبل از خواب است.
تصویر کاربری
#105ارسال '19:34 1393/11/8

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

خوراکی کم کالری برای وقت خواب 2

3. گوشت سفید
اگر طرفدار رژیم پروتیئنی هستید، قبل از خواب می توانید کمی گوشت سفید – مثل گوشت مرغ – بخورید. به دلیل هضم سریع و چربی کم، گوشت سفید شما را خواب آلودتر هم می کند. کمی گوشت مرغ، تنها در حدود صد کالری انرژی دارد.

4. هویج
این خوردنی های خوشمزه ی نارنجی به شما کمک می کنند بدون نگرانی از خوردن چربی و شمردن کالری، در طول شب به سیستم گوارش خود مهلتی برای پاکیزگی بیشتر بدهید.

5. موز
هر دانه موز، تنها صد کالری انرژی دارد. اما خوردن یک موز قبل از خواب نه تنها شما را با حس سیری دلپذیری پر می کند، بلکه خیالتان را راحت می کند که هیچ ظرفی قبل از خواب کثیف نکرده اید

تصویر کاربری
#106ارسال '8:17 1393/11/10

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
برای ورزش در منزل تردمیل را پیشنهاد می کنید یا دوچرخه ثابت؟


بسیاری از افراد به علت اینکه فرصت کافی برای رفتن به باشگاه های ورزشی ندارند تصمیم می گیرند که داخل منزل ورزش کنند و به همین علت به فکر تهیه یک ابزار ورزشی مناسب نظیر تردمیل یا دوچرخه ثابت می افتند؛ در چنین مواقعی است که توجه فرد به این معطوف می شود که کدامیک از این دو وسیله ورزشی مناسب تر است؟.



واقعیت آنست که هر یک از این دو وسیله ورزشی مزایای خاص خود را دارند؛

به طور مثال تردمیل وسیله ورزشی مناسبی است که الگوی حرکتی روزانه انسان یا در واقع همان راه رفتن را تقلید می کند که این یک مزیت است. همچنین بسیاری از انواع تردمیل امکان نشان دادن ضربان قلب هنگام ورزش ، میزان کالری مصرفی در طول مدت ورزش و مسافت طی شده را دارند و بدین طریق می توان شدت ورزش را تعیین کرد و بر اساس شدت تعیین شده در نسخه ورزشی ، به ورزش پرداخت.متخصصان پزشکی ورزشی معتقدند، افرادی که بیماری خاصی ندارند و از دردهای مزمن زانو رنج نمی برند می توانند از تردمیل برای داشتن یک فعالیت ورزشی هوازی مناسب در منزل استفاده کنند و درصورتی که به بیماری مزمنی نظیر بیماری قلبی ، دیابت ، پرفشاری خون یا ..... دچارند پیش از شروع ورزش حتما با یک متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنند.


ارسال پاسخ

کد امنیتی»»