جدیدترین محصولات
  1. جواهربازار
  2. پرسش و پاسخ
  3. گفت و گوی دوستانه

راز آهن

جستجو دربین پرسش و پاسخ‌ها
کد موضوع37174
تصویر کاربری
#1ارسال '11:36 1395/3/14

حسین نظردنیوی|تهران / تهران

پست‌ها 459
آهن یکی از عناصری است که در قرآن به آن اشاره شده است. در ایه 25سوره حدید به معنای آهن چنین آمده است :و انزلنا الحدید فیه بأس شدید و منافع للنّاس؛و آهن را که در آن نیرویی سخت(برای جنگ و دفاع است) و منافع دیگری نیز برای مردم دارد،آفریدیم.

می توان چنین برداشت کرد که کاربرد واژه «نازل کردن» در مورد آهن جنبه «استعاری» دارد؛یعنی آهن در اختیار انسان ها قرار گرفته است. ولی اگر معنی دقیق و «تحت الفظی» این کلمه،یعنی «نازل کردن فیزیکی از آسمان» را در نظر بگیریم،مشاهده خواهیم کرد که این ایه،به یک معجزه علمی بسیار پر مغز و معنی دار اشاره دارد.کشفیات ستاره شناسی جدید و مدرن نشان می دهد،آهنی که بر روی زمین وجود دارد،از ستاره های بسیار بزرگ فضایی به زمین آمده است.
تصویر کاربری
#2ارسال '11:37 1395/3/14

حسین نظردنیوی|تهران / تهران

پست‌ها 459

فلزات سنگینی که در دنیا وجود دارند،به وسیله هسته ستاره های بزرگ پدید آمده اند.منظومه شمسی ما به تنهایی از ساختار لازم برای تولید آهن برخوردار نیست.

این فلزات،فقط می توانند در ستاره های بسیار بزرگ تر از خورشید که دمای آنها به صدها میلیون درجه می رسد، تولید شوند.

وقتی حجم آهن در یک ستاره از سطح معین تجاوز کند، آن ستاره دیگر نمی تواند آن را تحمل کند و منفجر می شود که نام این پدیده را «نووآ» و یا «سوپر نووآ» می نامند.

در پی این انفجار،شهاب سنگ های محتوی آهن در کیهان پراکنده می شوند و در «خلاء» به حرکت خود ادامه می دهند،تا اینکه به وسیله قوه گرانش یک جرم آسمانی جذب شوند.همه این موارد نشانگر این واقعیت است که فلز آهن بر روی زمین به وجود نیامده، بلکه پس از انفجار ستارگان،به وسیله شهاب سنگ ها در فضا حمل شده است و بدین ترتیب همان گونه که در ایه قرآنی یاد شده،آمده : «بر روی زمین نازل شده است».

پر واضح است که این موضوع نمی توانسته در قرن هفتم(یعنی عصر نزول قرآن) به وسیله علم کشف شود.
http : //www.hawzah.net/fa/Magazine/View/5248/6226/66902/راز-آهن
تصویر کاربری
#3ارسال '2:36 1395/7/13

خانم محمدی|تهران / شهریار

پست‌ها 493
واقعا شگفت انگیزه
آیات الهی همه شگفت آورند
ممنون از زحمت برادر گرامی :آقا سعید
تصویر کاربری
#4ارسال '6:7 1396/1/6

محمد محمدی|تهران / تهران

پست‌ها 23
ما نیز تشکر می کنیم از زحمات دوستمون که این مطالب رو برای ما فرستادند

ارسال پاسخ

کد امنیتی»»